
הניהול השוטף כולל בעצם את כל ההתנהלות האורגנית, שאינה כוללת קמפיינים ממומנים, ברשתות החברתיות השונות.
שואלים אותי לעיתים למה לא לנהל הכל מהפרופיל האישי במיוחד כיום שהתפוצה של הפרופיל העיסקי ירדה באופן משמעותי.
לניהול העסק מהפרופיל העיסקי יש כמה סיבות:
פרופיל אישי מוגבל ל- 5000 חברים בלבד. אם העסק שלכם יגדל, איך תמשיכו להגדיל אותו?
מלבד זאת, אתם מפסידים יכולות נוספות ונתונים רבים שתוכלו לקבל כפרופיל עיסקי (לדוגמא- לא ניתן לתזמן פוסטים עתידיים מהפרופיל האישי, לא נקבל מידע סטטיסטי נרחב, לא נוכל לבצע חיפוש בתכנים שלנו ועוד).
אבל הסיבה הכי חשובה - לא ניתן לפרסם קמפיינים ממומנים רק מהפרופיל האישי.
ההמלצה שלי לפרסם גם בדף העסקי וגם בפרופיל האישי.
בשלב ראשון נבחר את הרשתות החברתיות בהן כדאי לכם להיות פעילים, התדירות הנכונה והתכנים שאותם תשתפו עם קהל היעד. איך נחליט על כל אלה? בהתאם לידע שנצבר עד כה וההבנה שלנו את קהל היעד. כמובן שזה יכול להשתנות במשך הזמן.
ניהול
ברשתות החברתיות
אנשים רבים יחפשו את המידע על העסק שלך בפייסבוק.
למה בפייסבוק ולא באתר?
כי בפייסבוק המידע יהיה תמיד יותר עדכני מאשר באתר. בפייסבוק נוכל לראות תגובות של אנשים שאולי כבר השתמשו במוצר או בשירות. ואולי הסיבה המרכזית כי הם נמצאים בפייסבוק ממילא. כן, למרות כל "ההספדות" של הרשת החברתית, היא עדיין פופולרית. אולי קצת פחות אצל בני הנוער אבל אם לא הם קהל היעד המרכזי שלכם, כדאי שהלקוחות יוכלו למצוא את המידע על העסק שלך בפייסבוק. ולא סתם למצוא את המידע. למצוא בו ערך כדי שיעקבו אחריך ויתעדכנו בעדכונים ומכאן נוכל להמיר אותם מלקוחות פוטנציאלים ללקוחות בפועל.
מה נדרש בניהול שוטף (אורגני) של דף פייסבוק עיסקי?
-
הגדרת הדף באופן אטרקטיבי ומדויק- הדף צריך לכלול כמובן את הלוגו של העסק אבל מלבד הלוגו חשוב שהתמונות יהיו מעניינות ובגודל הנכון (יש הגדרות מאד ספציפיות לכך). זה הדבר הראשון שימשוך את עיני המתבונן. בנוסף נרצה להוסיף את פרטי ההתקשרות איתך – טלפון, אימייל, אתר, דף נחיתה וכו'.
אגדיר עבורכם פיקסל שיאפשר לנו לפרסם לקהל המבקר באתר שלנו אך לא בהכרח השאיר את פרטיו.
-
העלאת פוסטים בתדירות מספקת. מהי תדירות מספקת? הכל תלוי בגודל הקהל, בתכנים, במטרות של העסק ועוד.
אם אין לך רעיונות מה לכתוב, אל דאגה. בשביל זה אני כאן. כל מה שאני אצטרך זה טיוטות/ רעיונות / תמונות וכל השאר אני עושה. אני אכין מהתמונות תמונות עבור הפוסטים (לעיתים בתוספת אינפוגרפיקה / לוגו). ניתן גם להכין מהתמונות סרטונים קצרים אם אין לכם סרטוני וידאו משלכם. אערוך את הפוסטים שתכתבו כך שיציגו את המוצר / השירות, שיכללו את פרטי ההתקשרות או שידגישו את הדברים שעליהם סיכמנו.
נתכנן פינות ממש כמו בתכניות אירוח למשל טיפ -שישי, מה תאחלו לכם לשבוע החדש, שאלת העשרה, מתכון לשבת ועוד.
לעיתים נשתף כתבות / סרטונים המעניינים את קהל העוקבים. וכמובן נוסיף את ההתייחסות לתכנים שלנו.
אוהבים לכתוב ומרגישים שאף אחד לא יכול לכתוב את התוכן שלכם במקומכם? מצוין. אני לא באה להחליף אתכם. אני אכוון אתכם מבחינת נושאים, אתזכר אתכם לצעדים נדרשים לקראת המטרות שהגדרתם לעצמכם ואוסיף הנעות לפעולה. וכמובן אוסיף תמונה / סרטון מתאים, עם או בלי לוגו, עם או בלי משפט נלווה. הכל בהתאם למה שאנחנו ביחד נראה שהכי נכון. אדאג שכל החומרים יראו מקצועיים וישדרו בדיוק את מה שאתם רוצים לשדר כדי לגעת בקהל היעד ו... יעלו בזמן!
-
סטורי - צפיות בסטוריז בפייסבוק עלו באופן משמעותי. מומלץ מאד להעלות סטוריז לפייסבוק בתדירות של לפחות מספר פעמים בשבוע. אם הפייסבוק והאינסטגרם שלכם מחוברים, אני ממליצה לשתף את הסטוריז מתוך האינסטגרם כך ניתן להוסיף קישור קליקבילי (מה שאי אפשר לעשות בסטורי שעולה רק בפייסבוק).
-
רילס בפייסבוק - לאחרונה התווספו סרטוני הרילס גם למדיית הפייסבוק. ההפצה שלהם לא כמו באינסטגרם אבל אם כבר הכנו סרטון, למה שלא נעלה אותו גם לפייסבוק? אפשרות נוספת היא להעלות את הרילס כסרטון (לאחר שינוי גודל הסרטון בקנבה).
-
פעילות בקבוצות – שיתוף פוסטים מסוימים בקבוצות רלוונטיות או תגובות (מענה לשאלות). הכל בהתאם לעסק ובהתאם לחוקי הקבוצה. זו דרך נהדרת להגיע לקהל רלוונטי מבלי לשלם על פרסום.
-
ניהול קהילות בפייסבוק - קהילת פייסבוק משלך היא דרך טובה לאסוף קהל ממוקד שהתכנים שלך רלוונטים עבורו. פייסבוק מעודד את השימוש בקהילות וחושף את הפוסטים בצורה טובה יותר מאשר את התכנים שבדף העיסקי. עם זאת חשוב לזכור שניהול קהילה דורש יותר זמן וחשיבה כדי לעשות זאת נכון. כיום, אני מנהלת כמה קהילות בפייסבוק עבור לקוחותיי.

האינסטגרם היא מדיה חברתית שגם היא בבעלות פייסבוק. עד לא מזמן המיקוד של האינסטגרם היה בוויזואליות ולכן עיצובי הפוסטים היו הפרמטר החשוב ביותר בהצלחת הפרופיל. בחודשים האחרונים המיקוד השתנה וכעת המיקוד עבר לסרטונים (כך ע״פ הצהרת מנכ״ל אינסטגרם אדם מוסרי). המדיה של האינסטגרם נמצאת במגמת צמיחה לעומת הפייסבוק, הקהל הצעיר מאמץ אותה בהתלהבות ובשנים האחרונות יותר ויותר קהל מבוגר.
המדיה מעודדת יצירת סרטונים בייחוד מסוג של רילס שאותם המדיה חושפת למספר גבוה יחסית של חשבונות בהשוואה לפוסטים רגילים (ארחיב על סוגי הסרטונים בהמשך). המיקוד בסרטונים מביא לכך שהרבה יותר עסקים יכולים לנהל פרופיל אינסטגרם מוצלח גם מבלי להיות מבוססים בתוכן וויזואלי. כיום הרילס באינסטגרם הם המנוע החזק ביותר להגעה לקהל חדש שאינו עוקב אחרינו עדיין, מבלי להשתמש בקמפיינים ממומנים.
כדי להקים פרופיל אינסטגרם מוצלח יש לבצע מספר פעולות:
ראשית נגדיר את ההגדרות הבסיסיות של פרטי הפרופיל בביו, נוסיף את תמונת הפרופיל המתאימה.
לאחר מכן, נתחיל להעלות פוסטים כאשר לכל פוסט נצרף את הטקסט הרלוונטי ואת ההאשטגים המתאימים, הכל בהתאם למטרות.
כאשר אנחנו רוצים לתת לפרופיל שפה גרפית מסוימת, כדאי לשקול לעצב את התמונות ו/או הסרטונים בסגנון מסוים. במקרים שאנו רוצים מראה מוקפד לפיד, כדאי להעלות תמונות בשלישיות כדי שכאשר מסתכלים על הפרופיל הכל יראה מחובר והגיוני ולא רצף בלתי קשור של תמונות. התדירות תקבע בהתאם למטרות הספציפיות של העסק שלכם.
לכל תמונה ניתן להעלות עד 30 האשטגים. לצורך הגדרת ההאשטגים הנכונים אני מבצעת מחקר האשטגים ובוחרת אלו שהכי מתאימים לעסק ולפוסט הספציפי, תוך התחשבות בכמות העוקבים. אם מדובר בעסק קטן ונשתמש בהאשטגים נפוצים מידי, נלך לאיבוד בין כל הפוסטים המועלים בכל שניה מכל רחבי העולם.
אינסטגרם עשתה שינוי בקטגוריית הסרטונים ואיחדה את כולם תחת קטגוריית רילס. כך בעצם ניתן להעלות סרטונים בכל אורך באותה דרך. למרות זאת, אם רוצים להגיע לצפיות גבוהות, ההמלצה היא להעלות סרטונים קצרים. יש לכך הסבר מתמטי פשוט ביותר. אינסטגרם מבינה כשסרטון הוא מוצלח אם אחוז גבוה רואה את רוב הסרטון. תעשו בעצמכם את החשבון - מה קורה לאחוזי הצפיה כשהסרטון שהעלתם הוא של 15 שניות לעומת 2 דקות? מה הסיכוי שאחוז גבוה יצפה בסרטון עד סופו כשזה סרטון בן 2 דקות? הרוב הרי ידפדפו הלאה. ואז האלגוריתם יבין שהסרטון לא מספיק מעניין.
האתגר הוא לדעת להתמקד ולהעביר את המסרים שלכם בסרטונים קצרים ומעניינים עבור קהל היעד שלכם.
סטוריז יכולים להיות תמונה או ווידאו הנעלמים לאחר 24 שעות. הסטוריז יכולים לתת זווית נוספת על זו המוצגת בפיד. יש קהל הולך וגובר שצורך את רוב המידע שלו ברשתות החברתיות דרך הסטוריז.
כדאי להניע לאינטראקציה עם הקהל. ניתן לעשות בכמה דרכים – שאלות, בקשות לתגובה, הגרלות ועוד. התגובות לסטוריז מגיעות ישירות לתיבת הדואר הנכנס וכך מאפשרים לבעל החשבון לתקשר עם העוקבים ולהניע לאינטראקציה ובסופו של דבר למכירה.
לייבים במערכת האינסטגרם הם עוד דרך נהדרת ליצירת אינטראקציה עם הקהל. את הווידאו של הלייב ניתן לשמור וכך הרווחנו עוד סרטון.
הקידום הממומן באינסטגרם נעשה דרך המערכת של פייסבוק. (ניתן גם לבצע קידום ממומן מתוך המערכת של האינסטגרם ישירות אבל הוא פשטני יותר ולא כולל את כל האפשרויות שהמערכת המלאה שבפייסבוק כוללת ולכן אני לא ממליצה עליה).

לינקדאין היא המדיה של עולם העסקים. אם הלקוחות שלכם עובדים בחברות הייטק או בחברות גדולות וקטנות אחרות, כדאי שגם לכם יהיה פרופיל בלינקדאין.
השפה במדיה הזאת תהיה שפה יותר עיסקית.
נבנה את הפרופיל שלכם בלינקדאין תוך כדי הדגשת ההניסיון וההכשרה שלכם שקשורים לעסק הנוכחי. אוסיף תמונת פרופיל מתאימה ותמונת רקע רלוונטית הכוללת את לוגו המותג ואולי תמונות נוספות של המוצרים / שירותים שלכם.
נבקש להצטרף לקבוצות רלוונטיות בתחום.
נבקש מאנשים רלוונטיים שמכירים את החברים שלנו חברות כדי להגדיל את הרשת שלנו ככל האפשר, באופן הדרגתי.
נעלה פוסטים בתדירות שאותה נקבע בהתאם למטרות שלכם. הפוסטים ידונו בשירותים ובמוצרים שהעסק שלכם מציע וכן בנושאים קשורים שיעזרו למצב את עצמכם כמומחים בתחום.

טיקטוק כבר מזמן לא שייכת רק לילדות וילדים שרוקדים בתנועות מוזרות. בעלי עסקים רבים זיהו את הפוטנציאל הגלום ברשת הזו שרבים "מתמכרים" אליה.
אני ממליצה להעלות לטיקטוק את כל סרטוני הרילס שיצרתם. ובכך לקבל עוד חשיפה במינימום מאמץ.
כדאי מאד להוסיף האשטגים רלוונטיים כדי לעזור לאלגוריתם להביא את הקהל הייעודי.
חשוב לזכור - המדיה הזו עובדת בעיקר באופן מקומי. פרופילים קטנים המעוניינים להגיע לחשיפה בינלאומית לא מצליחים להגיע לחשיפה בינלאומית למרות שהתכנים מותאמים וההאשטגים נכונים. צריך ממש להיות וויראלי כדי לצאת מהבועה הלוקאלית.
לטיקטוק יש אפשרות להוסיף סטורי ולאחרונה הרחיבו את אפשרויות הטקסט הנלווה והרחיבו אותו ל- 4000 תווים. השינויים הללו יכולים להפוך את כל עניין הטיקטוק לעסקים לרלוונטי עבור עסקים שאולי לפני כן לא חשבו להכנס למדיה הזו.
האינטראקטיביות של המדיה הזו מאד גבוהה וכדאי מאד להעלות תכנים שבהם אנחנו מבקשים מהקהל לשתף פעולה כמו שאילת שאלות.

המדיה הזו שקיימת מאז 2005 מתמקדת בסרטונים. מ-2006 היא בבעלות גוגל מה שמסביר את המחירים המאד יקרים לפרסום בה (בדומה למערכת הפרסום של גוגל). אך ניתן להגיע לתוצאות לא רעות בכלל גם ללא פרסום ממומן.
אני פותחת עבור העסקים שאני עובדת איתם ערוץ יוטיוב משלהם ומסדרת אותו מבחינת ההגדרות והנראות (תמונת רקע וכו'). כל סרטון שאני מעלה לערוץ היוטיוב עולה לפי עם כל ההגדרות מאחורי הקלעים שמביאות לצפיות אורגניות בסרטון גם ללא השקעה בפרסום. כמובן שאני גם מפנה לשם מהאתר ומדף הפייסבוק ולהיפך.
העלאת סרטונם ליוטיוב משתלמת מאד בטווח הארוך כאשר ההגדרות נכונות. אני רואה צפיות הולכות ועולות לאורך זמן ואל רק בזמן שסמוך להעלאה כמו ברשתות האחרות.
_svg_p.png)
זו המדיה של היצירתיות, עיצוב ולייף סטייל. אם המוצרים והשירותים שלכם קשורים לעולמות תוכן אלו (וגם אם לא) כדאי שיהיה לכם פרופיל בפינטרסט.
המדיה הזו חזקה מאד בחיפוש וויזואלי ונמצאת במגמת התרחבות משמעותית. לאחרונה החלה גם אפשרות לקידום ממומן.
החוזקה העיקרית של הרשת היא בהגדלת התנועה לאתר / דף הנחיתה / דף הפייסבוק.
