
פייסבוק ואינסטגרם
לרוב העסקים לא תספיק פעילות אורגנית בלבד. הקידום הממומן הוא בעצם מערכת הפרסום של פייסבוק (וגם אינסטגרם המתנהלת דרך המערכת של פייסבוק). המערכת הזו היא מערכת הפרסום החזקה ביותר בגלל יכולתה לפלח קהלים באופן מדויק ביותר. הגדרת הקמפיין מורכבת מהגדרת קהל, סוג הקמפיין ועוד פרמטרים רבים. זו עבודה מקצועית שרצוי שאיש מקצוע כמוני יעשה. לא ממליצה להתפתות למלכודות שפייסבוק שם ליד כל פוסט "תמורת 30 שקלים תוכל להגיע לקהל של 70,000". חבל על הכסף. המטרה הזו לא תושג. אנחנו יכולים רק לחלום על פשטות כזו...
בפועל המערכת מורכבת וכדי להוציא את המינימום הנדרש להשגת המטרות יש צורך בעבודה מאד מדויקת עם מעקב צמוד. וזה בדיוק מה שאעשה עבורכם.
קידום ממומן
אז מה צריך לעשות? מה הדרך הנכונה?
בנושא קידום ממומן יש גישות כמספר המקדמים...
אין אמת אחת מוחלטת.
כשאני באה לקדם עסק האסטרטגיה של הקידום הממומן והתוכנית שתגזר מכך תותאם לסוג העסק, למטרות שלו וכמובן לתקציב שלו.
אני לא ממליצה להתחיל לקדם את העסק/ השירות / המוצר לפני שהקמנו את הדף העיסקי באופן ראוי ומייצג (כולל פרטי יצירת קשר, לוגו, אודותינו וכו'), העלנו לפחות כמה פוסטים רלוונטיים והזמנו את כל מי שיכולנו לעשות לייק.
המטרה של קידום ממומן הוא להגיע לקהלים חדשים ולכן החשיבות המרכזית בבואנו להכין קמפיין ממומן היא בבניית הקהל שאליו נפנה. אנחנו צריכים להכיר את הקהל כמיטב יכולתנו מבחינת ההעדפות שלו, איזור המגורים, צורת הגלישה ברשתות החברתיות ועוד. אם אנחנו מגששים באפלה, נצטרך להשקיע יותר בהליכה לכיוונים שיתבררו כפחות מוצלחים.
סוג הקמפיין צריך להתאים למטרה שאותה הגדרנו- חשיפה / תנועה לאתר / מעורבות / לידים וכו'. לכל סוג יתרונות וחסרונות ואני אסביר זאת ואמליץ על הסוג הרלוונטי ביותר. השיטה בה פייסבוק מחייב היא הדרגתית. זה מאפשר לנו לבחון את הכיוון של הקמפיין שבחרנו ולבצע תיקונים. סוג קמפיין שלא עובד ייעצר וייבחר סוג אחר. לעיתים נעלה כמה קמפיינים בו זמנית בכוונה כדי לבחון איזה מהם מוצלח יותר. מה שנדרש במקרה כזה הוא לעקוב מקרוב אחר התקדמות הקמפיינים ולעצור את אלה שפחות מוצלחים.
גם לרגש שמעורר הקמפיין יש חשיבות. אנחנו יכולים לכוון את הרגש באמצעות בחירת התמונות והשפה בה נשתמש. במקרים של מוצר / שירות חדש מומלץ לצאת עם כמה קמפיינים שמעלים רגשות שונים ולבחון מה עובד יותר טוב לקהל. לנו כמנהלי השיווק ובעלי העסק אין מנדט על החוכמה. המחויבות שלנו להקשיב לקהל. ככה נוכל להגיע לקמפיינים אפקטיביים יותר שישיגו יותר בפחות כסף.
קידום ממומן במדיות שאינן פייסבוק ואינסטגרם
עסקים שעבורם המדיות הרלוונטיות אינן פייסבוק / אינסטגרם יכולים לממן גם את התכנים בלינקדאין, בפינטרסט ובטיקטוק.
גם כאן, תיבנה תכנית ספציפית עבור העסק שלכם, בהתאם למטרות ולתקציב המוגדר.
שיר לטבע - דוגמה לקמפיין לסדנאות תזונה ע"פ הרמב"ם:

Less is more
במקרה של הקמפיין לסדנאות הבריאות, המשפט הזה התגלה כנכון ביותר.
הוא עובד הרבה יותר טוב מאשר קמפיינים שבהם נתנו הסבר מקיף יותר על הסדנאות.
זה לא מתאים לכל תחום ולאל לכל בעל עסק. שירלי אוהבת לשוחח עם הנשים שמשאירות פרטים ולהסביר להן באופן אישי על הסדנאות.
מירב נירם - דוגמה לקמפיין לריטריט התפתחות אישית:



הרצנו את שלושת הקמפיינים במקביל וראינו שהקמפיין עם תמונת הקולאז' הרבה פחות מוצלח.
עצרנו את הקמפיין הפחות מוצלח והעברנו את התקציב לקמפיינים המוצלחים.
נתי כהן - דוגמה מקמפיין קורס 'שפת גוף עסקית':

הדגמה מתוך הקורס

התועלות מקורס 'שפת גוף עסקית'
במקביל רצים כמה סוגי מודעות שמציגים את הקורס מכמה זוויות (מה שמוצג כאן ועוד כמה).
באופן שוטף נבדקים סוגי המודעות השונים ובהתאם לתוצאות ולעלויות לליד, מקבלים החלטה מה נשאר ומה יורד.
גואקו - דוגמה מקמפיין תוכניות התנדבות לשוק האוסטרלי:

בצירוף טקסט המעודד הרפתקנות

בצירוף עדות של משתתף בתכנית
הרצנו את שני הקמפיינים במקביל וראינו שהקמפיין עם העדות של המשתתף היתה הרבה יותר מוצלחת.
עצרנו את הקמפיין הפחות מוצלח והעברנו את התקציב לקמפיין המוצלח.
התוצאה – 35 אנשים שיתפו את הפוסט המקודם.
כשאני באה לקדם עסק, האסטרטגיה של הקידום הממומן והתוכנית שתגזר מכך תותאם לסוג העסק, למטרות שלו וכמובן לתקציב שלו.
לא חייבים תקציב גדול ליום כדי לקבל תוצאות אבל אם רוצים תוצאות טובות כדאי שתהיה עקביות בפרסום.
אני לא ממליצה להתחיל לקדם את העסק/ השירות / המוצר לפני שהקמנו את הדף העיסקי באופן ראוי ומייצג.