top of page

קידום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם לעסקים קטנים

  • תמונת הסופר/ת: Heli Sofrin
    Heli Sofrin
  • 19 בדצמ׳ 2023
  • זמן קריאה 3 דקות

בעלי עסקים קטנים רבים מפחדים מקידום ממומן. הם חושבים בטעות שבהכרח מדובר בסכומי עתק שלא יוכלו לעמוד בו. פייסבוק ואינסטגרם הן שתי פלטפורמות חברתיות פופולריות עם קהל יעד רחב ופעיל. זה הופך אותן לכלי מצוין לקידום עסקים קטנים, שיכולים להשתמש בהן כדי להגדיל את החשיפה למותג שלהם, להגיע לקהל יעד רלוונטי ולהגדיל את המכירות. בואו נבין קצת האם קידום ממומן הוא הדבר הנכון לעסק שלכם.


יתרונות של קידום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם לעסקים קטנים

להלן כמה מהיתרונות העיקריים של קידום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם לעסקים קטנים:

🔷הגדלת חשיפה: קידום ממומן מאפשר לעסקים קטנים להגיע לקהל רחב יותר מאשר באמצעות שיווק אורגני בלבד. אם נבדוק כמה אחוז מהעוקבים אחרינו רואים את הפוסטים שלנו ללא קידום ממומן נגלה שהאחוזים הם אחוזים בודדים (בין 3-5%). עם חשיפה כל כך נמוכה, לא פלא שהפוסטים לא מקבלים מספיק לייקים ותגובות - הקהל פשוט לא רואה אותם.

🔷טרגוט קהל יעד מדויק: קידום ממומן מאפשר לעסקים קטנים להגיע לקהל יעד מדויק יותר מאשר באמצעות פרסום אורגני. ניתן לכוון את הקמפיינים לקהל יעד ספציפי, בהתבסס על קריטריונים כגון גיל, מין, מיקום, תחומי עניין ועוד. האלגוריתם של פייסבוק ואינסטגרם התקדם מאד בתקופה האחרונה ולעיתים ניתן אפילו לא להגדיר פרמטרים ולתת לאלגוריתם למצוא את הקהל המדויק עבורנו. לפעמים אפילו אנחנו נופתע מהתוצאות. אבל אם פייסבוק מוצא לנו לקוחות, מי אנחנו שנתווכח?

🔷קיצור משך הזמן להגדלת החשיפה: קידום ממומן מאפשר לעסקים קטנים להגדיל את החשיפה לפרופיל שלהם במהירות יחסית. קידום אורגני חשוב מאד מכיוון שהוא בונה את האוטוריטה של העסק אבל הקצב שלו איטי. קידום ממומן מאפשר לקצר את משך הזמן להגעה לחשיפה גבוהה יותר. 🔷שיווק נוסף לקהל קיים: ניתן להשתמש בפייסבוק ואינסטגרם לקמפיינים של רימרקטינג- שיווק מחדש. קמפיין רימרקטינג יכול לכלול הצעות מיוחדות ללקוחות שנחשפו לפרופיל או לאתר. ניתן להגדיר את מטרות קמפיין הרימרקטינג: חשיפה נוספת לקהל, הצעות נוספות מעבר להצעות שכבר הוצעו, שכנוע בדרכים נוספות (למשל - פרסום סרטון של פידבק מלקוח מרוצה לכל מי שהגיע לאתר או מתן הנחה נוספת למי שטרם ביצע רכישה).


חשוב לציין שלא חייבים להשתמש בתקציב גבוה כדי להשיג מטרות של קידום עסק קטן. ניתן להתחיל עם תקציב קטן ולבדוק את התוצאות לפני שמגדילים את התקציב.

טיפים לקידום ממומן יעיל בפייסבוק ובאינסטגרם לעסקים קטנים

🔷הגדירו מטרות ברורות: לפני שאתם מתחילים בקמפיין קידום ממומן, חשוב להגדיר מטרות ברורות. מה אתם רוצים להשיג באמצעות הקמפיין? האם אתם רוצים להגדיל את החשיפה למותג שלכם, להגיע לקהל יעד מסוים או להגדיל את המכירות? הכרות טובה עם סוגי הקמפיינים האפשריים במנהל המודעות היא שלב חשוב בהצלחת הקמפיין.

🔷הגדירו קהל יעד מדויק: קהל היעד הוא הגורם החשוב ביותר להצלחת קמפיין קידום ממומן. הקפידו להגדיר קהל יעד מדויק, בהתבסס על קריטריונים כגון גיל, מין, מיקום, תחומי עניין ועוד. לעיתים האופציה הטובה ביותר היא להגדיר מינימום פרמטרים ולתת לאלגוריתם לעשות את העבודה.

🔷השתמשו בקריאה לפעולה ברורה: ודאו שהקריאה לפעולה שלכם ברורה וקלה לביצוע. לדוגמה, תוכלו לבקש מהמשתמשים ללחוץ על קישור, לבקר באתר האינטרנט שלכם או לעקוב אחריכם ברשתות החברתיות. דאגו שזו קריאה לפעולה יחידה. בעלי עסקים רבים מתפתים לשים קישורים, מספרי טלפון וקריאות נוספות לפעולה בו זמנית. במקרה כזה - תפתסת מרובה, לא תפסת. מקדו את ההנעה לפעולה לכדי פעולה אחת בלבד.


🔷השתמשו בעיצוב פשוט וברור: המטרה שלנו לתפוס את תשומת לב האנשים בשבריר שניה ולגרום להם לקרוא את הפוסט וללחוץ על כפתור ההנעה לפעולה שבחרנו.

🔷הכינו כמה וורסיות לכל קמפיין: מנהל המודעות מאפשר להריץ כמה וורסיות לכל קמפיין. כאשר אנחנו מריצים כמה וורסיות (מבלי להגדיל את התקציב) נוכל לראות איזה מהוורסיות עבדה טוב יותר ואותה להשאיר. את הוורסיות שעבדו פחות טוב - נסגור. השינויים יכולים להיות בגרפיקה הנלווית, בטקסט או בכותרת המודעה.


🔷בדקו את התוצאות שלכם: עקבו אחר התוצאות של הקמפיינים שלכם כדי לקבל תובנות ולשפר את היעילות שלהם. לדוגמה, תוכלו לעקוב אחר החשיפה, כמות ההקלקות על המודעות, ההמרות ועוד. ניתן גם לבדוק את התוצאות בחלוקה לגילאים, מקום מגורים, מקום הפרסום ועוד. התוצאות הללו ישמשו אותנו לשיפור הקמפיין כדי להשיג את מטרותינו בתקציב המינימלי האפשרי.

עסק קטן לא צריך לפחד מקמפיינים ממומנים. כל עוד מגדירים את הקמפיין באופן מדויק ומשפרים את ההגדרות לאורך הרצת הקמפיין, ניתן להגיע למטרות בזמן קצר יותר מהזמן שהיה לוקח לשיווק אורגני.

רוצים להבין האם קמפיין ממומן הוא הדרך להשגת המטרה שלכם? דברו איתי.



קידום ממומן לעסקים קטנים

Comentarios


לוגו של MARKETING WITH U

אני משתפת טיפים נפלאים לעסקים קטנים הרוצים להפוך לדומיננטיים יותר במדיה החברתית

ניהול ברשתות החברתיות

קידום ממומן

כתיבת תוכן

מיתוג ועיצוב גרפי

ניהול מערכות דיוור ודפי נחיתה

  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn

עקבו אחרי ברשתות

054-7005070

אייקון של וואטסאפ

דברו איתי 

בניה ותחזוק אתרים

להצטרפות לרשימת התפוצה
וקבלת ניוזלטר
מלא בתוכן בנושאי
שיווק דיגיטלי לעסקים
מלאו את הטופס

נא תאמי לי פגישת היכרות ללא כל התחייבות

תודה! אחזור אליכם בהקדם

bottom of page