top of page

עשרת כללי הזהב לכתיבת ניוזלטרים שעובדים

תמונת הסופר/ת: Heli SofrinHeli Sofrin

חשבת שניוזלטרים כבר עברו מן העולם? שאנשים כבר לא פותחים וזה מגיע ישר לדואר זבל? המשיכו לקרוא וגלו איך לשפר את פתיחת הניוזלטרים ולהעלות את שיעור ההקלקות.

למה לכתוב ניוזלטרים? 💠זו דרך נהדרת לשמור על קשר על הקהל שמתעניין בשירותים / מוצרים שלכם.

💠אחת הדרכים היעילות להביא לכניסות לקישורים ספציפיים לאתר / לסרטון יוטיוב.

💠פוסטים מוצגים רק לכ- 5% מקהל העוקבים שלכם. אז גם אם מישהו עוקב אחריכם, רוב הסיכויים שהוא או היא מפספסים את התוכן המושקע שאתם מכינים.

💠יש לכם כבר חומר מוכן. למה לא להשתמש בו בעוד דרך?

💠דרך נהדרת להוסיף איזור מכירה מבלי להפוך את הכל למכירתי


כללי הזהב לכתיבת ניוזלטרים שעובדים

1. הכירו את קהל היעד ברשימת התפוצה שלכם (שימו לב לנקודה הראשונה ברשימה ממה להזהר). מה מעניין אותו? מה יגרום לו לפתוח ניוזלטר מכם?

2. ביחרו נושא אחד בכל פעם. יהיה לכם קל לבחור כותרת מנצחת לניוזלטר כשזה נושא אחד.

3. הקלו על עצמכם – ביחרו כמה פוסטים / סרטונים באותו נושא, הוסיפו פסקת פתיחה ויש לכם ניוזלטר שמעמיק בנושא בלי שתצטרכו להקדיש שעות לכתיבתו.

4. ארוך יותר זה ממש לא בהכרח טוב יותר. מיצאו את שביל הזהב לאורך שהקהל שלכם אוהב (רמז – כמה זמן יש להם להתעמקות בנושא?)

5. עצבו טמפלייט שאתם שלמים איתו (זה בסדר גמור לקחת עזרה חיצונית) ואז שכפלו. כאשר הטמפלייט מוכן זה מקל עליכם בהתעסקות עם העיצוב ואתם יכולים להתמקד בתוכן. גם לקהל זה טוב. זה עוד דרך ליישר קו עם השפה הגרפית של העסק.

6. הכניסו פסקה אחת בכל נושא והעבירו להרחבה לקריאת המשך באתר או לסרטון יוטיוב. הניוזלטר צריך לתת ערך והבנה בנושא "ממעוף הציפור". כל מי שרוצה להתעמק- שיעבור לקישור שצרפתם.

7. כלל ה- 80/20 עובד כאן מעולה! 80% ערך אמיתי ו- 20% מכירה.

8. הוסיפו את האייקונים והקישורים של הרשתות החברתיות שלכם בתחתית הניוזלטר כדי להגדיל את העוקבים שלכם. זה שמישהו נרשם לרשימת התפוצה שלכם לא אומר שהוא עוקב אחריכם. עשו להם את החיים קלים עם קישור.

9. הוסיפו חלק שבו ניתן להרשם לרשימת התפוצה (קראו למטה איך להפיץ את הניוזלטר לעוד אנשים ולהגדיל את רשימת התפוצה).

10. ביחרו את הקצב שליחת הניוזלטר שמתאים לכם (מבחינת עומס העבודה), הקשב של קהל היעד ועולם התוכן שבו אתם פועלים ותתמידו! גם אם תוציאו ניוזלטר פעם בחודשיים אבל תעבדו לפי הכללים תראו אחוזי פתיחה יפים ושיעור הקלקות גבוה. זה עדיף מאשר לחפף ולהוציא ניוזלטר לא מושקע מידי שבוע.

ממה כדאי להיזהר?

1. וודאו שמי שנמצא ברשימת התפוצה שלכם אכן אישר קבלת דואר פרסומי מכם. אתם לא רוצים ליפול בפח שטומנים אנשים תאבי בצע שעושים כסף רק מתביעות של בעלי עסקים כמותכם. בית המשפט מחויב להיות לצידם. קראו עוד על 'חוק הספאם' כאן.

2. אל תהפכו את הניוזלטר למודעת פרסומת אחת גדולה. רבים יסירו את עצמם מרשימת התפוצה וחבל.

3. חשוב שיבינו בצורה מאד ברורה מי אתם ובמה העסק שלכם עוסק. בטוחה שקרה גם לכם שנרשמתם לניוזלטר בנושא שמעניין אתכם ואז כשעבר קצת זמן והמשכתם לקבל ניוזלטרים פתאום לא זכרתם במה עוסק אותו בעל עסק. לוגו לבד זה לא מספיק. אפשר להוסיף תמונת קאבר מעוצבת בראש הניוזלטר שבה תהיה תמונה שממחישה או משפט. 4. שימוש בתמונות / סרטונים שמותרים לשימוש. בין אם רכשתם את התמונות / הסרטונים או הורדתם מאתרי תמונות המאפשרות שימוש חופשי, גם כאן לא כדאי להסתכן ולקחת תמונות מגוגל.

5. וודאו שהנמענים יכולים להסיר את עצמם בכל עת מרשימת התפוצה. זה החוק. בכל מקרה, אתם לא רוצים לשלוח ניוזלטרים לאנשים שלא מעוניינים לקבל אותו.

שלחתם את הניוזלטר, מה עכשיו? 1. עיקבו אחרי הסטטיסטיקות של המשלוח והשוו לניוזלטרים אחרים ששלחתם. חשובים 3 פרמרטרים: אחוז שליחה, אחוז פתיחה ואחוז הקלקה. אין ממש טעם להשוות לממוצע בשוק או לסטטיסטיקות של בעלי עסקים אחרים. תמיד תשאפו להשתפר אל מול התוצאות שלכם. 2. העלו פוסט בפייסבוק / אינסטגרם / סטורי/ וואטסאפ ושאלו מי רוצה ניוזלטר בנושא XYZ. אל תשכחו להזכיר להם שהם יכולים להוסיף את עצמם לרשימת התפוצה. כך תפיצו את הניוזלטר לעוד אנשים ותגדילו את רשימת התפוצה.

3. בקשו פידבק מאנשים שנמצאים ברשימת התפוצה שלכם ושיש לכם איתם קשר. עדיף לא מחברים מאד טובים שיודעים בדיוק מה אתם עושים. נסו לקבל פידבק "נקי" על הניוזלטר ועל התועלת של מי שקורא אותו.


אתם בטח רוצים דוגמה, אני מצרפת כאן 2 דוגמאות לניוזלטרים האחרונים שאני שולחת פעם בחודש עבור 'שיר לטבע - בריאות ע"פ הרמב"ם'. ניוזלטר בנושא הורדת רמות סוכר

49% פתיחה

5% הקלקה העליתי פוסט ברשתות החברתיות על הניוזלטר ונכנסו עוד 172 איש, מה שמביא את אחוז הפתיחה ל- 56%.


47% פתיחה

7% הקלקה

העליתי פוסט ברשתות החברתיות על הניוזלטר ונכנסו עוד 311 איש, מה שמביא את אחוז הפתיחה ל- 58%.




מקווה שהשתכנעתם שניוזלטרים זה כלי חזק לשמירה על קשר עם העוקבים שלכם ודרך נהדרת להכניס אנשים לאתר שלכם או לערוץ היוטיוב שלכם.


יש לכם שאלות בנושא? כיתבו כאן בתגובה. אשתדל להכין פוסט או סרטון תשובה לכל שאלה.



חלי סופרין ליווי שיווקי במדיה הדיגיטלית




1 comentário


Convidado:
14 de mar. de 2024

אני שלו חזן

Curtir
לוגו של MARKETING WITH U

להצטרפות לרשימת התפוצה
וקבלת ניוזלטר
מלא בתוכן בנושאי
שיווק דיגיטלי לעסקים
מלאו את הטופס

נא תאמי לי פגישת היכרות ללא כל התחייבות

תודה! אחזור אליכם בהקדם

אני משתפת טיפים נפלאים לעסקים קטנים הרוצים להפוך לדומיננטיים יותר במדיה החברתית

ניהול ברשתות החברתיות

קידום ממומן

כתיבת תוכן

מיתוג ועיצוב גרפי

ניהול מערכות דיוור ודפי נחיתה

  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn

עקבו אחרי ברשתות

054-7005070

אייקון של וואטסאפ

דברו איתי 

בניה ותחזוק אתרים

bottom of page