כשאתם חושבים על אסטרטגיה שיווקית לעסק שלכם, הכי חשוב להבין למי בדיוק אתם רוצים לפנות.
שלוש סיבות מרכזיות למה כדאי להתמקד בקהל יעד אחד
1. קלות ביצירת תוכן: כשאתם יודעים אל מי אתם פונים, הכתיבה של פוסטים ויצירת תוכן הופכת לפשוטה ויעילה יותר. יש לכם את הכלים להבין את התועלות של הקהל, ואף להשתמש בשפה ובסגנון שבו הם משתמשים. לדוגמה- מאמן כושר שמתמקד באנשים המתכוננים למרתון, יכול לתת טיפים לאימון יעיל, לשוחח על שלבי האימון השונים ולשתף פרטים מתוך שלבי המרוץ עצמו ועוד. השפה שבה ישתמש תהיה שפה עם מינוחים מעולם האימון, הבעיות שיכתוב עליהם בפוסטים יהיו בעיות של מתאמני מרתונים.
2. בחירת תוכן וויזואלי מדויק: כשאתם יודעים למי אתם פונים, תוכלו לבחור בתמונות, בגרפיקות ובעיצובים המתאימים בצורה מושלמת לקהל הזה. זה מאפשר לכם ליצור חווית צפייה וחיבור אישי עבור העוקבים ומקצר את הזמן שבו הם מבינים שאתם מדברים אליהם. לדוגמה- מדריכת הורים שמתמקדת בפעוטות עד גיל 3 תבחר בתמונות שמציגות ילדים בגילאים האלו במגוון סיטואציות יומיומיות - שינה, משחק, גמילה מחיתולים ועוד. הורים לילדים בגילאים האלה יקלטו מייד שהפוסטים האלה מדברים אליהם וסיכוי טוב יותר שהם ייעצרו ויקראו את מה שכתבתם או יקשיבו לסרטון שהכנתם.
3. המלצות ושיתופי פעולה: כאשר יש לכם מיקוד ברור, זה יעזור לכם לקבל המלצות עליכם ולהיות בתודעה של המעגלים הסובבים אתכם. המעגלים הראשונים (משפחה וחברים) והשניים (חברי פייסבוק, שכנים, קולגות) יזכרו בך בכל פעם שיתקלו בסיטואציה רלוונטית עבורך. ההמלצות הללו הן בעלות משקל רב בתהליך קבלת ההחלטות של מחפש השירות או המוצר.לדוגמה- מטפלת רגשית שמתמקדת בבני נוער תקבל המלצות כל פעם שמישהי במעגל החברתי שלה תרצה עזרה עם המתבגרים שלה.
התמקדות בקהל יעד אחד יכולה להפוך את השיווק שלך ליעיל ויעיל יותר, כשאת בונה את האסטרטגיה שלך סביבו.
סיבה נוספת שאני פוגשת במהלך עבודתי עם בעלי עסקים שונים היא שכאשר אנחנו ממוקדים בקהל יעד אחד גם הפוקוס שלנו ממוקד ולא מתפזר וכתוצאה מכך נצטרך להשקיע פחות זמן וכסף על שיווק. זוהי סיבה מאד חשובה בייחוד לעסקים קטנים אשר מוגבלים בתקציבים השיווקיים שלהם. בין אם אתם עסק שמשווק בעצמו ובין אם לקחתם משווק חיצוני – לשווק עסק שממוקד בקהל יעד אחד לוקח פחות זמן וכסף.מגיעים אלי בעלי ובעלות עסקים מוכשרים ומנוסים ב... מליון דברים. ובפועל? לא מתמקדים בשום דבר. ולכן גם לא מצליחים.
התפיסה שלי היא שתהליך של מיקוד העסק הוא שלב מקדים והכרחי לשיווק. ברור שאפשר להתחיל להעלות פוסטים וקמפיינים ו"לבזבז" את התקציב על כמה קהלים וכמה שירותים. השאלה היא האם זה ישיג את המטרות ויקדם את העסק.
גם פייסבוק הגדולה בחרה בימיה הראשונים באסטרטגיה של מיקוד בקהל יעד ספציפי – קהל של סטודנטים באוניברסיטאות בארה"ב. לפלטפורמה החברתית שבנתה לא ניתן היה להרשם מחוץ מעגל הזה.רק לאחר שחוותה הצלחה גדולה והתרחבה בקרב הסטודנטים, פתחה את השימוש בפלטפורמה לכל העולם.
רוב העסקים אינם פייסבוק ולא ילכו בדרכה. וזה ממש בסדר לנהל עסק ממוקד ומצליח לאורך כל השנים ולא להתרחב לקהלים נוספים. בחירת הקהל לא מגדירה אם העסק מוצלח או לא. חישבו מה מתאים לכם וכמה כסף ואנרגיה אתם מוכנים להשקיע וביחרו בהתאם.
התמקדות בקהל יעד אחד יכולה גם לעזור לכם לבחור את הפעילויות השיווקיות הנכונות. כאשר אתם יודעים מי הקהל שלכם, אתם יכולים לבחור את הפלטפורמות והערוצים שבהם הוא נמצא ולהעלות תכנים שיתאימו לצרכים והרגלי הצריכה שלו.
התמקדות בקהל יעד אחד זה אחד הדברים הכי חשובים שאתם יכולים לעשות כדי להצליח בשיווק העסק שלכם.
אם אתם עדיין לא ממוקדים, זה הזמן להתחיל!

Comments