top of page

קאברים של רילס באינסטגרם: איך לעצב קאבר שיגדיל צפיות?

תמונת הסופר/ת: Heli SofrinHeli Sofrin

בואו נדבר על הקאבר של סרטוני רילס. זהו אחד האלמנטים הכי חשובים של הסרטון שלכם, שלפעמים מקבלים פחות תשומת לב ממה שמגיע להם. אבל לקאבר יש תפקיד קריטי – הוא הפנים של התוכן שלכם, מה שמושך את העין וגורם לאנשים ללחוץ ולצפות. במאמר הזה נפרק את הנושא, נבין את מטרת הקאבר, איך לעצב אותו, ואיך להשתמש בו נכון כדי להגדיל את הצפיות.


אז מה זה קאבר בעצם?

קאבר (Cover- תמונת כריכה לסרטון) הוא בעצם התמונה שיראה מי שנכנס לפיד של האינסטגרם. את הקאבר אפשר לעצב בתוכנה / אפליקציה חיצונית או לבחור את אחד התמונות מתוך הסרטון. אסביר בהרחבה בהמשך. אבל קודם בואו נדבר על מטרת הקאבר.


מהי המטרה של הקאבר?

1. למשוך צפיות: הקאבר הוא כמו שער הכניסה לסרטון שלכם. כשגולשים רואים את הרילס שלכם בפיד או בעמוד הפרופיל שלכם, הקאבר הוא הדבר הראשון שהם רואים. אם הקאבר לא אטרקטיבי, יש סיכוי שהסרטון שלכם יישאר בלתי נצפה.

2. יצירת סדר ונראות בפרופיל: רילסים עם קאברים מעוצבים ונעימים לעין גורמים לפרופיל שלכם להיראות מקצועי, מסודר ומזמין יותר. הקאברים יוצרים רושם ראשוני שאי אפשר להתעלם ממנו.

3. העברת מסר ברור וממוקד: קאבר טוב צריך להעביר את המהות של הסרטון במבט אחד. הוא לא מחליף את הסרטון, אלא מושך את הקהל הנכון לצפות בו.


למי הקאבר מיועד?

הקאבר מיועד בעיקר לקהל חדש שמגיע לפרופיל שלכם (אבל לא רק). אנשים שמבקרים בעמוד האינסטגרם שלכם בפעם הראשונה לא מכירים אתכם, ולכן הקאברים הם כלי ליצירת רושם ראשוני חזק. אם תעצבו קאברים ברורים, עם מסר ברור, הם יעזרו להגדיל את הסיכוי שמבקרים חדשים ילחצו על הסרטון ויישארו בפרופיל שלכם. גם קהל העוקבים שלכם לא בהכרח נחשף לכל התכנים שהעליתם. אם פתאום קפץ לו סרטון מסוים שתפס את תשומת ליבו, יתכן ויסתקרן לחפש עוד תכנים אצלכם בפרופיל. ברגע שיעבור לפרופיל שלכם, הקאברים יעזרו לו להבין איזה תוכן מעניין אותו לראות.


איך לנצל את הקאבר להגדלת צפיות?

1️⃣ מסר ממוקד: הכניסו לקאבר מסר שמדבר בדיוק על מה שהסרטון עוסק בו. למשל, אם הסרטון הוא "5 טיפים לשיווק באינסטגרם", שימו את הכותרת הזו בקאבר. המסר הוא הדבר החשוב ביותר בקאבר. הרבה יותר מהעיצוב.

2️⃣ עיצוב מסקרן: בחרו צבעים, פונטים ועיצובים שמייצגים את המותג שלכם, אבל גם בולטים בפיד או בעמוד הפרופיל שלכם.

3️⃣ התאמה לקהל היעד: חשבו מי האנשים שתרצו למשוך לסרטון. עיצוב שמכוון לקהל שלכם יגרום להם להרגיש שהסרטון מדבר בדיוק אליהם.

4️⃣ אחידות עיצובית: אם הקאברים שלכם שומרים על קו עיצובי ברור (למשל, צבעי המותג שלכם), זה יוצר מראה מקצועי ומזמין בפרופיל. אבל זיכרו מראה מתוקתק בפיד כבר לא חשוב כמו פעם. ובטח לא יביא להצלחה גדולה יותר של הפרופיל.


איך לעצב קאבר בקנבה?

  1. פתחו פרויקט חדש בקנבה: פתחו מסמך מותאם לגודל רילס (1080x1920 פיקסלים).

  2. בחרו רקע או תמונה: שמרו על רקע נקי עם צבעים שמתאימים לשפה העיצובית שלכם, אבל דאגו שהוא לא יאפיל על הכיתוב.

  3. הוסיפו כותרת: כיתבו כותרת קצרה וברורה שמייצגת את המסר המרכזי של הסרטון. זיכרו שכאשר תעלו את הקאבר לאינסטגרם אנשים יסתכלו בו בטלפון ולכן גודל הפונט צריך להיות גדול מספיק כדי שיהיה קריא. אל תעמיסו טקסט.

  4. שלבו אלמנטים גרפיים: הוסיפו אייקונים, תמונות קטנות או קווים כדי להדגיש נקודות חשובות, אבל שמרו על מראה נקי ולא עמוס.

  5. מרכזו את מה שתרצו שיופיע בפיד: בתמונה שצרפתי מופיעות המידות המקסימליות. יש שוליים צרים בצדדי התמונה שלא ייראו בטלפון ולכן דאגו לעיצוב שלא יגיע למקסימום רוחב של ה 1080.

  6. שמרו בפורמט PNG או JPEG ושימרו בגלריית התמונות בטלפון


טיפ שלי - כדי ליצור שפה עיצובית לפרופיל האינסטגרם שלכם אני מציעה לעצב קאבר שאתם אוהבים ותשכפלו אותו בכל פעם שתרצו קאבר חדש - תחליפו את התמונה והכותרת. כך בקלות יש לכם קאבר מבלי להשקיע יותר מידי זמן על כל קאבר. אפשר גם ליצור סדרה של קאברים למשל אחד תמונה מלאה והשני עם רקע בצבע X. או כל סידור שתרצו ובלבד שיהיה לכם קל להעלות חומרים בצורה הזו. אין צורך להשקיע יותר מידי זמן בעיצובים מתוחכמים.


איך לבחור קאבר מתוך הסרטון עצמו ולהוסיף כיתוב?

1️⃣ בחרו רגע בולט: גללו בסרטון ובחרו פריים שמושך את העין. רגע עם תנועה מעניינת או הבעה בולטת הוא תמיד רעיון טוב. בזמן העיצוב באינסטגרם תוכלו להעלות טיפה או להוריד כדי לראות את מה שבאמת תרצו לראות בפיד. כדאי לא לחתוך ראשים של אנשים או טקסט.

2️⃣ הוסיפו כיתוב: לאחר שבחרתם את הפריים, ניתן להוסיף טקסט על גבי התמונה (מופיע Aa ) באינסטגרם. אתם יכולים להוסיף לזה רקע לטקסט או קווי מתאר כדי לגרום לטקסט להיות בולט וקריא על גבי התמונה שבחרתם. גם כאן זיכרו שאנחנו נראה את הקאבר הזה בטלפון ולכן הטקסט צריך להיות מספיק גדול והמסר קצר וברור.

3️⃣ טאץ' עיצובי נוסף: שלבו חצים, אייקונים או תוספות קטנות שימקדו את תשומת הלב. אל תעמיסו.


ההבדל בין הקאבר להוק

הוק (Hook): זהו האלמנט שמושך את הצופה מיד בתחילת הסרטון – הוא חלק מהתוכן עצמו. הוק טוב יכול להיות שאלה מסקרנת, פתיחה אנרגטית או ויז'ואל שגורם לעצור ולצפות.

קאבר: הקאבר, לעומת זאת, הוא השער לסרטון. הוא לא חלק מהתוכן עצמו, אלא מה שמייצג אותו מבחוץ. הוא מופיע בפרופיל שלכם או בתצוגה המקדימה בפיד. הוא לא חלק מהסרטון (אלא אם בחרתם פריים מתוך הסרטון בתור קאבר).

אז למה מתבלבלים ביניהם? לשניהם יש תפקיד במשיכת תשומת הלב שלנו. אבל בעוד שההוק הוא זה שהגולש יראה בסרטון שלנו בזמן גלילה אצלו בפיד וזה יקבע אם להמשיך לצפות או לא, המשפט על הקאבר לא ייראה לגולש שגולש אצלו בפיד. הקאבר יהיה גלוי אך ורק למי שיכנס באופן יזום לפרופיל שלנו.


למה לא כדאי לדלג על עיצוב קאבר?

📌 יותר צפיות: קאבר נכון ומדויק ימשוך את העין ויגרום ליותר אנשים לצפות בתוכן שלכם.

📌 מקצועיות: עמוד עם קאברים מסודרים ומעוצבים יוצר רושם מקצועי ואמין יותר.

📌 יצירת זהות מותגית: הקאברים שלכם הם עוד דרך להעביר את הזהות הוויזואלית של המותג שלכם.


אז מה הקאבר הבא שלכם הולך לשדר?


אני מצרפת לכם כמה דוגמאות מקאברים שעיצבתי עבור חלק מלקוחותי. שיהיה המון בהצלחה🙏


דוגמאות לקאברים לרילס

לתיאום שיחת התייעצות ללא התחייבות, צרו קשר בוואטסאפ 👇



Comments


לוגו של MARKETING WITH U

להצטרפות לרשימת התפוצה
וקבלת ניוזלטר
מלא בתוכן בנושאי
שיווק דיגיטלי לעסקים
מלאו את הטופס

נא תאמי לי פגישת היכרות ללא כל התחייבות

תודה! אחזור אליכם בהקדם

אני משתפת טיפים נפלאים לעסקים קטנים הרוצים להפוך לדומיננטיים יותר במדיה החברתית

ניהול ברשתות החברתיות

קידום ממומן

כתיבת תוכן

מיתוג ועיצוב גרפי

ניהול מערכות דיוור ודפי נחיתה

  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn

עקבו אחרי ברשתות

054-7005070

אייקון של וואטסאפ

דברו איתי 

בניה ותחזוק אתרים

bottom of page