top of page

שילובי צבעים במיתוג: איך הם משפיעים על המסר של המותג?

תמונת הסופר/ת: Heli SofrinHeli Sofrin

שילובי צבעים במיתוג יוצרים אפקטים ייחודיים ומורכבים יותר מצבע בודד, ומשפיעים על הדרך שבה הקהל תופס את המותג. כאשר משלבים שני צבעים או יותר, הם משדרים מסר מגוון יותר שמחזק את התחושות שהמותג מבקש להעביר. הצבעים השונים יכולים להעצים זה את זה, להדגיש ניגודים, ולהגביר את האפקטים הפסיכולוגיים שמועברים לצרכנים. הצבעים גם יוצרים זיהוי חזותי חזק יותר ומשאירים רושם עמוק על הקהל.

 

דוגמאות לשילובי צבעים מפורסמים:

כחול וצהוב – איקאה (IKEA):

השילוב בין כחול לצהוב, שבו משתמשת איקאה, משדר יציבות, אמינות ומקצועיות (כחול), לצד אנרגיה, שמחה ואופטימיות (צהוב). השילוב הזה יוצר תחושה של מותג יציב ומוכר, המציע מוצרים פרקטיים במחירים נגישים, תוך העלאת חיוך ושידור של תחושת חמימות.

 

אדום ולבן – קוקה קולה (Coca-Cola):

השילוב בין אדום ולבן בלוגו של קוקה קולה משדר עוצמה, אנרגיה ותשוקה (אדום), לצד ניקיון, פשטות ונגישות (לבן). האדום מושך תשומת לב ומעורר רגשות, בעוד הלבן ממתן ומוסיף איזון, ויחד הם יוצרים תחושת כיף, הנאה ונגישות שמזוהה עם המשקה הפופולרי ביותר בעולם.

 

 

ירוק ולבן – סטארבקס (Starbucks):

סטארבקס משתמשת בשילוב של ירוק ולבן, שמסמל רעננות, טבעיות ובריאות (ירוק) לצד פשטות וניקיון (לבן). השילוב מעביר תחושה של מוצרים איכותיים, טבעיים ונגישים לכולם. הוא תומך במסר של המותג שמחבר את הקהל לעולם הקפה בצורה חיובית ומודרנית, תוך הדגשת איכות הסביבה והערכים הירוקים שהחברה מקדמת.

 

אדום וצהוב – אנגלו סכסון:

רשת הנדל"ן הישראלית אנגלו סכסון משתמשת בצבעים אדום וצהוב במיתוג שלה. השילוב של אדום וצהוב מעביר תחושה של אנרגיה, דחיפות ותשוקה (אדום), לצד חום ואופטימיות (צהוב). הצבעים הללו עוזרים לאנגלו סכסון לשדר מסר של מקצועיות, דינמיות ואנרגיה בשוק הנדל"ן, תוך יצירת תחושת חום וביטחון עבור הלקוחות.

 

שחור וזהב – סימילאק גולד (Similac Gold):

השימוש בצבעים שחור וזהב בלוגו של סימילאק גולד משדר יוקרה, איכות והקפדה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר בתחום התזונה לתינוקות. השחור מסמל רצינות, אמינות ומקצועיות, בעוד שהזהב מדגיש איכות עליונה ויוקרה. השילוב הזה יוצר תחושת ביטחון אצל ההורים, כשהם בוחרים במוצר שמקדם את בריאות ילדיהם ברמה הגבוהה ביותר.

 

ורוד וכתום – Dunkin' Donuts:

השילוב של ורוד וכתום בלוגו של Dunkin' Donuts משדר מסר של כיף, אנרגיה ואופטימיות. ורוד מייצג מתיקות, כיף ורכות, מה שמתאים מאוד למותג שמוכר דונאטס ומאפים, בעוד שהכתום מוסיף תחושת חום ואנרגיה. יחד, הצבעים מעבירים מסר של שמחה, קלילות, וחוויית צריכה נעימה.

 

כחול ולבן – פייסבוק (Facebook):

פייסבוק משתמשת בצבעי כחול ולבן כדי לשדר אמינות, מקצועיות ונגישות. כחול הוא צבע שמסמל אמון, טכנולוגיה ויציבות, ואילו הלבן ממתן את המסר ומוסיף פשטות וניקיון. השילוב הזה עוזר לפייסבוק להיות פלטפורמה נוחה, אך גם אמינה, שבה המשתמשים מרגישים בטוחים.

 

לסיכום:

שילוב של שני צבעים או יותר במיתוג לא רק משדר מסר חזותי ברור יותר, אלא גם מחזק את תחושת המותג בעיני הלקוחות. כל צבע מביא איתו את המשמעות הייחודית שלו, והדרך שבה הם פועלים יחד מאפשרת למותג ליצור נוכחות עשירה, מגוונת ומותאמת לערכים והמסרים שהוא רוצה לשדר.


אם אתם בשלב של חיפוש אחר עיצוב לוגו מתאים לעסק שלכם או מעוניינים ברענון הלוגו, מוזמנים ליצור קשר. אני מביאה את התובנות השיווקיות והמסרים התת הכרתיים שנרצה לשדר ושונית בן חיים, גרפיקאית מוכשרת שאיתה אני עובדת, נשמח לעזור לכם לעצב את הלוגו ועיצובי המסרים השיווקיים עבורכם.


Commenti


לוגו של MARKETING WITH U

להצטרפות לרשימת התפוצה
וקבלת ניוזלטר
מלא בתוכן בנושאי
שיווק דיגיטלי לעסקים
מלאו את הטופס

נא תאמי לי פגישת היכרות ללא כל התחייבות

תודה! אחזור אליכם בהקדם

אני משתפת טיפים נפלאים לעסקים קטנים הרוצים להפוך לדומיננטיים יותר במדיה החברתית

ניהול ברשתות החברתיות

קידום ממומן

כתיבת תוכן

מיתוג ועיצוב גרפי

ניהול מערכות דיוור ודפי נחיתה

  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn

עקבו אחרי ברשתות

054-7005070

אייקון של וואטסאפ

דברו איתי 

בניה ותחזוק אתרים

bottom of page